Home Foto en Video StudioMuziek Live Muziek Geluid PA Artiest Media Contact DJI reparatie

Terug

DJI Mavic Pro UNLIMITED / Modificatie / Tuning

 

Mogelijke modificaties:

 

1. Snellere sportstand: 80km/u horizontale snelheid

2. Snellere sportstand: veel sneller omhoog en bijna vrije val omlaag -gecontrolleerde vrije val

3. Snellere Return-To- Home

4. Hoogtelimiet: hoogte limiet gaat eraf, zodat je net zo hoog kunt als je bereik en je batterij dat toelaten. Overtreed hiermee geen regels, hou het vliegen met de drone leuk voor iedereen.

5. NFZ: geen NFZ beperkingen meer. De DJI zones komen heel vaak niet overeen en kan je op plaatsen waar je normaal wel zou kunnen vliegen, niet opstarten. Soms zit je binnen in een gebouw dat zich bevindt in een NFZ gebied. Als er GPS doorkomt in het gebouw waar je wilt vliegen, heb je pech, want dat zal niet gebeuren. Na deze modificatie heb je daar geen last van. De Mavic start altijd en overal op. LET OP: Het is NIET de bedoeling om hiermee te vliegen waar het niet mag!

 

Mods 1, 2 en 3 € 60

Alles of gedeeltelijk € 150

Bij de latere modellen (vanaf ong. septemder 2017) en de Platinum, is er voor de volledige modificatie meer werk € 200

 

Voor de modificatie wordt de firmware op de Mavic teruggebracht naar een oudere versie waarbij het modificeren mogelijk was. Hierna wordt de Mavic weer ge-update naar de nieuwste firmware, echter zonder de modules die de modificaties mogelijk maken. Hierbij gaat Precision Landing verloren. Precision Landing zorgt er bij RTH voor dat de Mavic exact landt, waar hij is opgestegen. Een andere mogelijkheid is dat de Mavic gewoon op de oudere (stabiele)  firmware wordt gezet en blijft, wat ten koste gaat van enkele nieuwere functies, zoals panorama, sphere en quickshots. Na de modificatie moet je de firmware van de Mavic niet meer updaten, anders gaat de modificatie verloren.

 

Verder worden vanwege de verwijdering van de hoogtelimiet, de autolanding functies van de Mavic uitgeschakeld. Die zorgen ervoor dat de Mavic in autolanding gaat, wanneer volgens schatting, de batterij te weinig capaciteit heeft om terug te keren als je verder zou vliegen. Dit werkt echter averechts. Door de autolanding is er juist een risico dat het te laat is. De autolanding gaat n.l. erg traag en kost veel energie, terwijl het naar beneden halen in sportstand veel sneller en efficiënter gaat. Dus gewoon de percentage van je batterijen goed in de gaten houden. Als je de autolanding functies WEL wilt behouden, moet je dat van tevoren aangeven, dan halen we die functies niet weg.

 

We zitten in Nieuwegein en parkeren is hier gratis. Afstand te groot? Geen probleem. Het kan ook per post, de kosten en de risico’s zijn dan wel voor u.

 

U kunt hier niet op de reparatie / modificatie wachten. Het is soms wel mogelijk om uw gerepareerde / gemodificeerde apparaat later op de dag/avond alweer op te halen. Mogelijkheden soms tot diep in de nacht.

 

Klik voor contact en klantenbeoordelingen (stronald1@hotmail.com)

All rights reserved 2018 ©